Navigating the Tracks ahead: Unveiling the Top Trends in the Railway Industry

L’industria ferroviaria sta affrontando una trasformazione senza precedenti. L’aumento della domanda, la necessità di modernizzare le infrastrutture e le nuove aspettative dei passeggeri stanno spingendo il settore a evolversi rapidamente. Tecnologie avanzate come l’intelligenza artificiale (IA), l’Internet of Things (IoT) e l’analisi dei big data stanno ridefinendo gli standard di efficienza, sicurezza e sostenibilità del…

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Omnichannel Marketing Mix in the Life Science industry

Omnichannel Marketing Mix in the Life Science industry How to maximize stakeholders’ engagement while optimizing investments in a multi-stakeholder / multi-touchpoint environment The current global life science industry is characterized by great volatility, with a competitive landscape constantly evolving due to an increasing number of stakeholders in the customer journey, exploiting the newest channels and…

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2025: Serializzazione dei Farmaci in Italia

Serializzazione dei farmaci in Italia nel 2025 Qualche insight a riguardo A partire dal 9 febbraio 2025, l’Italia deve implementare il sistema di serializzazione farmaceutica previsto dalla Direttiva Europea sui Medicinali Falsificati (FMD). Questo rappresenta un cambiamento significativo per l’industria farmaceutica, introducendo nuove normative per migliorare la sicurezza dei pazienti e l’integrità del confezionamento. Cosa…

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AI in Healthcare: Keeping the patient at the center of Innovation

Il mondo della sanità sta attraversando una rivoluzione senza precedenti. L’integrazione di tecnologie avanzate, come l’intelligenza artificiale (IA) sta trasformando profondamente il modo in cui ci prendiamo cura dei pazienti. Queste innovazioni non solo migliorano i risultati clinici, ma ampliano anche l’accesso a trattamenti pionieristici, come la medicina personalizzata basata sulla genomica. Di fronte all’aumento…

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ECXELLENCE: EXCELLENCE, CROSS-COMPANY

Introduzione al progetto Le aspettative relazionali di clienti e colleghi hanno subito un drastico cambiamento negli ultimi anni. In un contesto dove top player globali come Apple e Nespresso impostano gli standard relazionali richiesti dai clienti e la cultura aziendale desiderata dai colleghi, le aziende devono evolversi continuamente per raggiungere livelli di eccellenza relazionale e…

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Material Handling & Warehousing: opportunities to unlock efficiency and manage complexity

Material handling and warehousing needs are at the core of any manufacturing business. When defining the material handling and warehouse strategy, there are several fundamental aspects to be considered that become key basic drivers for healthy and sustainable business development. Some of the most common are production volumes increase, compliance with specific safety standards, continuous…

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PLANNING EXCELLENCE: A COMPREHENSIVE MODEL TO ADDRESS THE CURRENT UNCERTAINTY

The uncertainty of the markets and the resulting difficulty in sourcing materials/products have challenged the effective functioning of the Supply Chain by bringing it to the attention of corporate management and enhancing its strategic centrality. Many companies have reviewed their Supply Chain strategy, considering: More inventories; More back-up suppliers; Reassessment of local suppliers. The resulting…

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Web, Search & Social Listening – How to integrate online and offline evidence to define an effective omnichannel communication strategy and to drive business decisions

It is now a matter of fact that the Web is one of the most complete, wide and up to date available sources of data and information, where people interact and express their real needs about all possible topics of interest. Being able to collect and understand such information represents an important critical success factor…

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